1 December

 
Nu är December här och det är så skönt. Det är den mysigaste månaden då den ger en speciell känsla i kroppen hos dem flesta, nämligen julen:) Dagarna har blivit kyligare, men också ljusare då solen faktiskt har börjat visa sig mer och det är mycket positivt. Ingen snö ännu här i Bohuslän, men den kommer nog till slut hit också.
 
Har du snö där du bor?
 
 
Vi har haft en bra helg och en 1:a advent. I lördags så överraskade vi ju barnen med att ta med dem till Liseberg Julmarknad och det gillades mycket såklart:) Barnen åkte karuseller flera ggr, vi tittade på en isshow, vi åkte alla Lisebergshjulet tillsammans och vi gick runt där och myste och var kalla:) Det blev ju väldigt kallt när man var ute så länge. Tyckte man klädde på sig ordentligt, men kall blev man ändå. Jag blev så kall i tårna att dem domnade nästan helt bort och det gjorde så ont, kunde inte gå ordentligt nästan till slut. Men Nico fick massera dem när vi satt i Lisebergshjulet, så jag fick tillbaka någon cirkulation i dem. 
Trots otroligt mycket folk och att det blev kallt, så var det ändå värt det. Det är ju mysigt ändå. Passade också på att köpa med hem god Fudge i olika smaker.
 
Igår så hälsade vi på våra kompisar som blev föräldrar till en pojke, han blir en vecka gammal idag:) Han föddes 3 veckor för tidigt, så han är inte stor. Jag och Isabelle köpte present till han, ett jättesött set med byxa,body och mössa som han kommer bli så fräck i. Köpte stl 50 och den stl är lite för stor för han ännu, så han kommer hinna använda det ett litet tag iallafall:)
 
Nu är det en ny vecka igen och den startas med ett kvällspass. Så just nu är jag hemma och bara slappar, tittar på en film och läser bloggar till jag ska bege mig till jobbet.
 
Önskar alla en bra måndag!
 
 






Postades den:

ingen snö här än haha men snöstorm på motorvägne i två minuter sen var det borta haha :D

Svar: Få hoppas det blir lite snö snart iallafall:)
Jeanette - En mammas vardag

Postades den:

faktiskt haha :D

Postades den:

Det är verkligen så mysigt inne på Liseberg nu under julen:)

Svar: Det är det:)
Jeanette - En mammas vardag

Postades den:

Hallå där!

Missa inte årets julkalender hos Drömmen om 11 barn, nya tävlingar VARJE DAG fram till julafton. Första adventstävlingen pågår tom söndag, dagens till midnatt and so on. Vid midnatt börjar nästa.

Kram Annika
http://blogg.alltforforaldrar.se/drommenom11barn

Postades den:

Ingen snö i Halland än. Längtar tills en kommer, då är det jul :) Men så mycket ljusare tycker jag dock det inte har blivit. Det är mörkt när man åker till jobbet och det är mörkt när man kommit hem :P

Svar: Bara det är snö över jul, tycker det höjer julstämningen ännu mer då:)
Jeanette - En mammas vardag

Postades den:

Tack för din kommentar om vår pepparkakskyrka! :-)

Skulle gärna besöka Liseberg på vintern men det har inte blivit av och inte kommer vi att få till det den här julen heller tyvärr.
Får försöka planera bättre till nästa år antar jag...
Minimalt med snö här btw. Några flingor som täcker lite biltak här och där men i stort sett noll.
För mig får det gärna fortsätta så till den 23. Har en totalt oromantisk syn på det där med snö har jag förstått...

Ha en fin första decemberkväll!


Svar: Denna månaden är det fullt upp, men ett besök dit fick det bli då jag heller aldrig vart där på vintern. Just på julafton vill jag ha snö, resten kan kvitta:)
Jeanette - En mammas vardag

Postades den:

Himla mysig inspiration :)
Vi har ingen snö här ännu!