Fredag och helgjobb

 
Godmorgon eller ja, snart förmiddag är det ju:)
 
Fredagen är kommen och jag önskar jag hade en härlig ledig helg framför mig, men icke. Utan det ska jobbas för min del, Börjar helgen med att kvällspass idag. 
 
Åh...det var lite vemodigt att lämna Isabelle på förskolan förut. Jag sa hej då och så som vanligt när vi gick in och hon sprang in till dem andra. Jag kom utanför grinden och kom på att jag glömde lämna extrasockar som hon behövde ha kvar där, så jag gick tillbaka. Fick då se genom fönstret att hon stod lutad mot fönstret och var ledsen. När jag kom in så kom hon och krama om mig. Blev att jag fick sitta med henne en liten stund, då hon inte ville släppa mig och hon var så ledsen:( Försökte få henne att berätta varför hon var ledsen, det enda hon sa var att hon saknar mig. Just då kände jag bara att jag ville ta med henne hem igen och skippa jobbet idag. Men som tur är efter några minuter så var det samling och då gick det bra för henne att säga hej då igen och följde sedan med ena fröken in. Första gången jag har varit med om att hon blir ledsen och att hon knappt vill släppa mig. Hon var lite extra mammig idag kanske?!
Hon trivs vanligtvis väldigt bra på förskolan, så detta var lite ovanligt. Men det var väl helt enkelt en sån där dag.
 
Igår var jag ledig och det var riktigt skönt. Jag och Isabelle städa och greja här hemma, medan Patrik låg i sängen hela dagen. Han var inte kry och sa att han hade känt sig febrig under natten så han fick bli hemma från skolan. 
Vi gjorde rent här hemma, jag tvätta kläder och till sist så plockade jag och Isabelle fram julpyntet. Tom granen tog vi fram och pyntade. Det är lite tidigt för vår del att ta fram sånt redan, brukar annars bli vid Lucia eller så innan jag brukar ta fram det. Men vi kände för att göra det nu och för att det är ju så mysigt:)
 
Har du tagit fram någon gran ännu?
 
 






Postades den:

Ohh förstår att det kändes, jag känner när jag kommer dit att jag kommer tycka det är jättejobbigt, men det kanske är sådan dag idag helt enkelt bara, men förstår dig

Men nu har ni ju helg tillsammans =D

Svar: Tyvärr så jobbar jag, så jag är lite mindre hemma denna helg. Men ja, det var nog bara en sån dag helt enkelt:)
Jeanette - En mammas vardag

Postades den:

Muums vad gott :)