Vår tisdag

 
Jämförelse med helgen så är jag mycket piggare igen, känns skönt. 
 
Jag och Isabelle började vår tisdag med att gå ut i kylan den här härliga, frostiga och soliga dag. Vi gick till affären och handlade. Sen har vi roat oss med att göra lite julgodis, som såklart kommer ta slut innan jul förmodligen:) 
 
Vi har gjort Daimfudge som står och stelnar nu i kylen. Första gången som jag ger mig på att göra Fudge, så det ska bli intressant och se hur det blir:) Har även gjort knäck. Tyvärr så kokade smeten något för länge, så den blev lite mörk. Men de smakar knäck som tur är, så dem kommer nog slinkas ner utav familjen lätt ändå:)
 
Har du gjort julgodis ännu?
 

...
 

Compared with the weekend  I am more energetic again, feels good.

 

Me and Isabelle began our Tuesday to go out in the cold this lovely, frosty and sunny day. We went to the grocery store . Then we amused ourselves by doing some Christmas candy, which of course will run out before Christmas probably:)

 

We have made Daimfudge which is solidifies now in the fridge. The first time that I make Fudge, so it will be interesting to see how it goes:) I have also done Toffee. Unfortunately, batter cooked a little to long, so it turned a bit dark. But they taste toffee fortunately, so they will probably be eaten of the family easily anyway:)

 

Have you made Christmas candy yet?

 






Postades den:

Hej!
Jag har inte gjort nått julgodis alls. Det blir till att köpa på affären, hihih. Men det funkar det också!
Fin blogg du har!
Kram Jossan

Svar: Tack ska du ha:)
Klart det går att köpa också. Finns ju så mycket. Sen jag blev mamma så har jag faktiskt lagat eget julgodis, iallafall enklare recept:)
Jeanette - En mammas vardag

Postades den:

Mums! Måste börja baka lite julgodis jag också!

Postades den:

SKönt att du är piggare och gott med fudge